Skręt cięty NW
Skręt cięty NW to jazda na krawędzi deski podczas całego przejazdu z wprowadzeniem odciążenia tzw. nisko-wysoko (NW). NW – wyjście do góry z pozycji podstawowej obniżonej, które wpływa na zmianę nacisku wywieranego przez deskę na podłoże ułatwiając wykonanie skrętu. W skręcie ciętym NW wywołanie impulsu skrętnego odbywa się poprzez zmianę zakrawędziowania deski z wychylenie do środka skrętu z pomocą odciążenia NW. Zastosowanie tego rodzaju skrętu pomoże w jeździe na bardziej stromych i twardych fragmentach trasy.
Charakterystyka skrętu
- Rozpocząć jazdę w skos stoku śladek ciętym (na krawędzi) w pozycji podstawowej obniżonej (wzrok w kierunku jazdy);
- Przed zapoczątkowaniem skrętu wyjść dynamicznie górę z pozycji podstawowej obniżonej (wykonać odciążenie NW) i zapoczątkować skręt poprzez zakrawędziowanie deski (pochylenie tułowia) do środka skrętu;
- Poprzez wychylenie ciała regulować promień skrętu obniżając powoli pozycję podstawową (dociążenie deski);
- Zakończyć skręt jadąc w skos stoku śladem ciętym utrzymując pozycję podstawową obniżoną.
Spostrzeżenia dodatkowe:
Dociążenie deski zapewnia lepsze trzymanie na krawędzi a odciążenie jest momentem wspierającym przy nadaniu impulsu skrętnego.
Obniżanie pozycje należy wykonywać stopniowo do momentu wyjścia w górę w celu lepszego trzymania krawędzi.
Ruch wyjścia w górę i w dół wywołany ma być zwłaszcza przez stawy kolanowe (stawy biodrowe praktycznie są wyłączone – tułów powinien być stabilny i prosty).
W menu strony odnajdziesz uporządkowany podział technik jazdy oraz freestyle’u opartego na stopniach trudności zgodnie z programem nauczania SITS. Od Ciebie zależy czy wypracujesz niezbędne i prawidłowe nawyki, uzyskując właściwą kontrolę na deską i zadowalające rezultaty.
0 Comments