Śmig cięty

Śmig cięty to naprzemiennie szybkie wywołanie skrętu i momentu sterowania raz za razem wykluczając praktycznie jazdę w skos  stoku (bardzo krótki promień skrętu bez fazy najazdu i fazy końcowej). Deska cały czas ustawiona jest na krawędzi wykonując częste i szybkie skręty po łuku w pozycji podstawowej. 

Charakterystyka jazdy

  1. Seria krótkich rytmicznych skrętów (taki sam czas trwania każdego skrętu);
  2. Skręty wykonywane blisko linii spadku stoku;
  3. Stała kontrolowana prędkość;
  4. Szybkie tępo;

Zastosowanie tego rodzaju skrętu wykorzystuje się na twardych fragmentach trasy i slalomach.

Spostrzeżenia dodatkowe

Ciężar ciała podczas całego skrętu rozłożony jest równomiernie na obie nogi;

Tułów powinien być stabilny i prosty.


PROGRAM NAUCZANIA SITS – TECHNIKI JAZDY

Poniżej trzy stopniowy podział technik jazdy oparty na stopniach trudności zgodnie z programem nauczania SITS.

I STOPIEŃ SPRAWNOŚCI TECHNICZNEJ
II STOPIEŃ SPRAWNOŚCI TECHNICZNEJ
III STOPIEŃ SPRAWNOŚCI TECHNICZNEJ

Więcej informacji o programie nauczania SITS znajdziesz poniżej.

KLIKNIJ TUTAJ