Śmig ślizgowy (hamujący)
Śmig ślizgowy to naprzemiennie wywołanie skrętu i momentu sterowania raz za razem wykluczając praktycznie jazdę w skos stoku (bardzo krótki promień skrętu). Deska prowadzona jest płasko po łuku w pozycji podstawowej. Śmig ślizgowy nazywany jest też śmigiem hamującym.
Charakterystyka śmigu:
- Seria krótkich rytmicznych skrętów (taki sam czas trwania każdego skrętu);
- Skręty wykonywane blisko linii spadku stoku;
- Stała kontrolowana prędkość;
- Szybkie tępo;
- Tułów powinien być stabilny i prosty.
Spostrzeżenia dodatkowe:
Ciężar ciała podczas całego skrętu rozłożony jest równomiernie na obie nogi. Zastosowanie tego rodzaju skrętu pomoże w pokonywaniu stromych i wąskich fragmentów trasy uwzględniając dodatkowo warunki pogodowe w których panuje ograniczona widoczność.
PROGRAM NAUCZANIA SITS – TECHNIKI JAZDY
Poniżej trzy stopniowy podział technik jazdy oparty na stopniach trudności zgodnie z programem nauczania SITS.
Więcej informacji o programie nauczania SITS znajdziesz poniżej.