Śmig ślizgowy (hamujący)

Śmig ślizgowy to naprzemiennie wywołanie skrętu i momentu sterowania raz za razem wykluczając praktycznie jazdę w skos  stoku (bardzo krótki promień skrętu). Deska prowadzona jest płasko po łuku w pozycji podstawowej. Śmig ślizgowy nazywany jest też śmigiem hamującym.

Charakterystyka śmigu:

  1. Seria krótkich rytmicznych skrętów (taki sam czas trwania każdego skrętu);
  2. Skręty wykonywane blisko linii spadku stoku;
  3. Stała kontrolowana prędkość;
  4. Szybkie tępo;
  5. Tułów powinien być stabilny i prosty.

Spostrzeżenia dodatkowe:

Ciężar ciała podczas całego skrętu rozłożony jest równomiernie na obie nogi. Zastosowanie tego rodzaju skrętu pomoże w pokonywaniu stromych i wąskich fragmentów trasy uwzględniając dodatkowo warunki pogodowe w których panuje ograniczona widoczność.


PROGRAM NAUCZANIA SITS – TECHNIKI JAZDY

Poniżej trzy stopniowy podział technik jazdy oparty na stopniach trudności zgodnie z programem nauczania SITS.

I STOPIEŃ SPRAWNOŚCI TECHNICZNEJ
II STOPIEŃ SPRAWNOŚCI TECHNICZNEJ
III STOPIEŃ SPRAWNOŚCI TECHNICZNEJ

Więcej informacji o programie nauczania SITS znajdziesz poniżej.

KLIKNIJ TUTAJ