Skręt cięty
Skręt cięty to jazda na krawędzi deski na większych prędkościach w porównaniu do technik ślizgowych. Skręt cięty jest pierwszą ewolucją o bardziej dynamicznym charakterze jazdy. W skręcie ciętym wywołanie impulsu skrętnego odbywa się poprzez zmianę zakrawędziowania deski z wychylenie do środka skrętu. Wychylenie do środka skrętu pozwala ustawić deskę na krawędzi przy odpowiednio dobranej prędkości. Skręt cięty wykonywany jest w pozycji podstawowej podczas całego przejazdu. Zastosowanie tego rodzaju skrętu wykonywane jest w warunkach niewielkiego pochylenie terenu i na bardziej stromych fragmentach trasy prowadząc do lepszej kontroli prędkości.

Charakterystyka skrętu
- Rozpocząć jazdę w skos stoku śladem ciętym (na krawędzi) w pozycji podstawowej (wzrok w kierunku jazdy);
- Zapoczątkować skręt wywołując impuls skrętny poprzez zakrawędziowanie deski wychylając się do środka zamierzonego skrętu utrzymując cały czas pozycję podstawową.
- Poprzez wychylenie ciała regulować promień skrętu utrzymując pozycję podstawową;
- Zakończyć skręt utrzymując pozycję podstawową jadąc w skos stoku śladem ciętym.
Spostrzeżenia dodatkowe:
- Ciężar ciała podczas całego skrętu rozłożony jest równomiernie na obie nogi.
- Podczas nauki unikaj oblodzonego stoku.
PROGRAM NAUCZANIA SITS – TECHNIKI JAZDY
Poniżej trzy stopniowy podział technik jazdy oparty na stopniach trudności zgodnie z programem nauczania SITS.
Więcej informacji o programie nauczania SITS znajdziesz poniżej.