Wstawanie

Upadanie zdarza się dość często szczególnie w początkowych etapach nauki, dlatego warto poznać dwa efektywne sposoby wstawania z leżenia przodem i tyłem. Zanim oswojenie ze sprzętem nie stanie się czymś zwyczajowym, przypięcie do deski sprawiać może różne odczucia a wstawanie z pozycji leżąco-siedzących może okazać się przede wszystkim w początkowej fazie nauki nieco nieekonomiczne. Prostszym wariantem jest wstawanie z leżenia przodem szczególnie przy pierwszych próbach.

Efektywny i wydajny sposób wstawania z leżenia przodem

  1. Przyjąć pozycję klęku podpartego;
  2. Ustawić deskę prostopadle do linii spadku stoku (twarzą w górę);
  3. Wbić deskę w śnieg (krawędź frontside);
  4. Ręce blisko kolan a ciało nad deską;
  5. Oderwać delikatnie kolana wspierając się solidnie na rękach;
  6. Wstać odpychając się rękoma od podłoża (utrzymać równowagę).

Efektywny i wydajny sposób wstawania z leżenia tyłem

  1. Przejść do siadu;
  2. Ustawić deskę prostopadle do linii spadku stoku (twarzą w dół);
  3. Przyciągnąć deskę przez ugięcie nóg;
  4. Wbić deskę w śnieg (krawędź backsidowa);
  5. Oderwać się od śniegu wspierając się jedną ręką a drugą wysunąć w przód w zapewniając lepszą równowagę;
  6. Odepchnąć się od śniegu i wstać.

Dodatkowe

  1. Ciężar ciała rozłożony równomiernie na obydwie nogi;
  2. Skoryguj ustawienie deski aby podczas podnoszenia się nie odjechać (Ustawić deskę prostopadle do linii spadku stoku).