Skręt cięty

Skręt cięty to jazda na krawędzi deski na większych prędkościach w porównaniu do technik ślizgowych. Skręt cięty jest pierwszą ewolucją o bardziej dynamicznym charakterze jazdy. W skręcie ciętym wywołanie impulsu skrętnego odbywa się poprzez zmianę zakrawędziowania deski z wychylenie do środka skrętu. Wychylenie do środka skrętu pozwala ustawić deskę na krawędzi przy odpowiednio dobranej prędkości. Skręt cięty wykonywany jest w pozycji podstawowej podczas całego przejazdu. Zastosowanie tego rodzaju skrętu wykonywane jest w warunkach niewielkiego pochylenie terenu i na bardziej stromych fragmentach trasy prowadząc do lepszej kontroli prędkości.


Charakterystyka skrętu

  1. Rozpocząć jazdę w skos stoku śladem ciętym (na krawędzi) w pozycji podstawowej (wzrok w kierunku jazdy);
  2. Zapoczątkować skręt wywołując impuls skrętny poprzez zakrawędziowanie deski wychylając się do środka zamierzonego skrętu utrzymując cały czas pozycję podstawową.
  3. Poprzez wychylenie ciała regulować promień skrętu utrzymując pozycję podstawową;
  4. Zakończyć skręt utrzymując pozycję podstawową jadąc w skos stoku śladem ciętym.

Spostrzeżenia dodatkowe:

  1. Ciężar ciała podczas całego skrętu rozłożony jest równomiernie na obie nogi.
  2. Podczas nauki unikaj oblodzonego stoku.


0 Comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *