Skręt cięty  NW

Skręt cięty NW to jazda na krawędzi deski podczas całego przejazdu z  wprowadzeniem odciążenia tzw. nisko-wysoko (NW). NW – wyjście do góry z pozycji podstawowej obniżonej, które wpływa na zmianę nacisku wywieranego przez deskę na podłoże ułatwiając wykonanie skrętu. W skręcie ciętym NW wywołanie impulsu skrętnego odbywa się poprzez zmianę zakrawędziowania deski z wychylenie do środka skrętu z pomocą odciążenia NW. Zastosowanie tego rodzaju skrętu pomoże w jeździe na bardziej stromych i twardych fragmentach trasy.

Charakterystyka skrętu

  1. Rozpocząć jazdę w skos stoku śladek ciętym (na krawędzi) w pozycji podstawowej obniżonej (wzrok w kierunku jazdy);
  2. Przed zapoczątkowaniem skrętu wyjść dynamicznie górę z pozycji podstawowej obniżonej (wykonać odciążenie NW) i zapoczątkować skręt poprzez zakrawędziowanie deski (pochylenie tułowia) do środka skrętu;
  3. Poprzez wychylenie ciała regulować promień skrętu obniżając powoli pozycję podstawową (dociążenie deski);
  4. Zakończyć skręt jadąc w skos stoku śladem ciętym utrzymując pozycję podstawową obniżoną.

Spostrzeżenia dodatkowe:

Dociążenie deski zapewnia lepsze trzymanie na krawędzi a odciążenie jest momentem wspierającym przy nadaniu impulsu skrętnego.

Obniżanie pozycje należy wykonywać stopniowo do momentu wyjścia w górę w celu lepszego trzymania krawędzi.

Ruch wyjścia w górę i w dół wywołany ma być zwłaszcza przez stawy kolanowe (stawy biodrowe praktycznie są wyłączone – tułów powinien być stabilny i  prosty).


0 Comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *