Jazda w głębokim śniegu

Pierwsze próby jazdy w głębokim śniegu należy rozpocząć na zboczach gładkich szlaków lub poza trasami stoków. Żeglowanie po puchu to niesamowita przyjemność i lekarstwo na wszystko. W zależności  o warunków panujących w tym elemencie jazdy należy zastosować:

  1. Żeglowanie w lekkim i świeżym puchu – w szczególności ślizgowy rotacyjny używając niewielkiej rotacji z wychyleniem ciała do wewnątrz skrętu.
  2. Żeglowanie w masywnym i głęboki puchu – dynamiczne odciążenia deski poprzez skręt ślizgowy NW z wychyleniem ciała do wewnątrz skrętu (wyjście w górę wpływa na zmianę nacisku wywieranego przez deskę na podłoże ułatwiając wykonanie skrętu);

Jazdę po puchu może ułatwić delikatne przeniesienie środka ciężkości na tył deski (podniesienie przodu deski). Prędkość im mniejsza tym manewr skrętu jest trudniejszy do wykonania.

Jazda po lodzie

Ukazujący się lód na jest bardzo agresnym i najtrudniejszym fragmentem trasy. Przeważnie na stromiznach stoków jest największe oblodzenie spowodowane zwalniającym narciarzami i snowboardzistami.  W przypadku pojawienia choćby delikatnego przerażenia i zastygnięcia w bezruchu jazda zakończy się upadkiem, dlatego należy zachować wysoką koncentrację i spokój. Zamiast zmgać się lodem można Wykorzystać mądrze miejsca gdzie zabrał się śnieg po za lodem. Kto nie potrafi wykonywać czystych carvingowych skrętów będzie miał problem na lodzie.

  1. Pierwszym dobrym rozwiązanie jest zastosowanie ześlizgu skośnego lub prostego. Pamiętać należy że ani mała  prędkość (utrzymanie równowagi i zakrawędziowanie jest utrudnione) ani za duża prędkość (utrata kontroli i panowania) nie jest korzystana na oblodzonych odcinkach.
  2. Drugą polecaną techniką jazdy jest zastosowanie skrętu ciętego WN osobom bardzo dobrze jeżdżącym. Umiejętne dociążenie deski zapewnia lepsze trzymanie krawędzi na lodzie.

Jazda w nierówninnym terenie (muldy, garby)


0 Comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *