Opis

Kluczowym elementem bez którego nie można osiągnąć szybkiego postępu w snowboardzie to pozycja podstawowa. Właściwe ułożenie naszego ciała zwiększa komfort jazdy prowadząc do lepszego poruszenia się na desce, to uzyskanie większej płynności i lekkości, bez napięć, skurczów nienaturalnych wykrzywień ciała. Prawidłowa pozycja pozwala uzyskać lepszą równowagę oraz elastyczność podczas jazdy czy wykonywanych trików w parku czy poza nim. Odnalezienie optymalnego stania na desce to fundament, to klucz do łatwiejszej i przyjemniejszej nauki a jego odnalezienie może trwać spory kawał czasu. Na pozycję podstawową składa się nie tylko optymalne ułożenie ciała, wpływa na nią również właściwe ustawienie sprzętu, dlatego zaleca się testowanie m.in. różnych ustawień wiązań. To pozycja, która pozwala zachować jak najbardziej naturalną sylwetkę podczas różnych ewolucji snowboardowych.  

Schemat prawidłowej pozycji podstawowej:

  1. Wyprostowany tułów i uśmiech na twarzy;
  2. Wygodny rozstaw stóp (mniej więcej poza szerokość barków);
  3. Ciężar ciała rozłożony równomiernie na obydwie nogi;
  4. Współmiernie ugięte stawy skokowe, kolanowe, biodrowe;
  5. Ręce rozłożone na boki (szerzej niż barki);
  6. Głowa skręcona w kierunku jazdy
  7. Delikatne pochylenie przedniego barku

Dodatkowe:

Wyróżniamy kilka rodzajów pozycji podstawowych wynikających z ich wykorzystania:

  1. Pozycja podstawowa:
  2. Pozycja podstawowa podwyższona – mniejsze ugięcie w stawach;
  3. Pozycja podstawowa obniżona – większe ugięcie w stawach;
  4. Pozycja podstawowa odchylona – przeniesienie ciężaru ciała na tylną nogę;
  5. Pozycja podstawowa wychylona- przeniesienie ciężaru ciała na przednią nogę.

0 Comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *