Cyklinowanie

Zaczynam od pozbycia się nadmiaru smaru z krawędzi za pomocą specjalnego rowka na cyklinie. Następnie nadmiar smaru z całej powierzchni ślizgu ściągam długimi ruchami od nose’a aż do tail’a za pomocą cykliny. Tail- tylna część deski. Nose – przednia część deski, dziób deski. Tzn. ściągam nadmiar wosku w kierunku jazdy. Jeśli ktoś jeździ na dwie nogi nie ma to znaczenia. Jazda tyłem to switch. Skrobak dobrze jeśli jest ostry, dużo łatwiej można pozbyć się nadmiaru smaru. Jeśli jest tępy naostrz go pilnikiem.

cyklina

Szczotkowanie

W zupełności wystarczy użyć szczotki z nylonu. Szczotka miedziana, od której zaczynam służy do oczyszczenia ślizgu przed smarowanie oraz do odtworzenia struktury na ślizgu. Za jej pomocą ściągam jeszcze pozostały nadmiar smaru. Następnie czyszczę i poleruję ślizg szczotką z nylonu długimi ruchami. Pamiętaj aby szczotkować od nose’a do tail’a. Szczotka z włosia końskiego, służy do polerowani finalnego. Posiada właściwości antystatyczne, dzięki którym pyłek po szczotkowaniu nie zostaje na ślizgu.

od lewej: szczotka z nylonu, szczotka miedziana, szczotka z włosia końskiego

Zostawiając nadmiar smaru możemy uzyskać efekt odwrotny do zamierzonego i będziemy mogli o ślizganiu zapomnieć. Usuwam cały nadmiar smaru.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *